2013. március 29., péntek

2012 legjobb filmjei (szerintem)




Természetesen nem felejtettem el toplistát írni, amiben az év legjobbjait gyűjtöm csokorba. Az tény, hogy bitang erős év áll mögöttünk és nem volt nehéz kiválasztani a legjobbakat. A szelektálás azonban már keményebb dió, de végül megszületett az eredmény. Kommentben természetesen jöhetnek a ti kedvenceitek is!






A tizedik helyezetten agyaltam a legtöbbet. Sok-sok nevező volt a posztra (Csak a szél, TDKR, Ölni kíméletesen, A Hobbit, Rontó Ralph), végül Wachowskiék és Tom Tykwer közös produkciója mellett tettem le a voksom. Méghozzá azért, mert szükség van az ehhez hasonló sokatmondó és változatos filmekre, amik egyszerre művésziek, de a kommersz elemeket is pazarul felhasználják. A Felhőatlasz pedig egy varázslatos utazásban részesíti a nézőt.









Ha már a varázslatos utazásoknál járunk, a kilencedik helyezett sem éppen piskóta. Amennyire tűnt nevetségesen giccsesnek, annyira üti fejbe az embert, feltéve ha összeáll a kép. Ang Lee filmje a vallásról és a hitről szól, de nem rág a szánkba semmit, egyszerűen csak elmesél egy történetet. Hogy kinek mit, ad azt már embere válogatja, de pont ettől annyira jó!











Joss Whedon elhozta nekünk a geek paradicsomot. A Bosszúállók a tökéletes popcornmozi! Látványorgia, amely vicces, akciódús és garantáltan kielégíti a szuperhősök rajongóinak minden vágyát. Mert ha ez a csapat elszabadul, akkor reszkess univerzum!












Ben Affleck ezúttal nemzetközi vizekre evezett és maradéktalanul célba ért. Az Argo egy szórakoztató, humoros, ugyanakkor feszült thriller, ami egy hihetetlen, de igaz történeten alapul. No meg bemutatja milyen az, amikor egy rossz ötlet jól sül el. Affleck végig kézben tartja a dolgokat és nem hibázik. Várjuk a következő dobását!










Kicsit nehezen hangolódtam rá, az elsőfilmes Ben Zeitlin alkotására, de ha elkap, egy másodpercre sem ereszti az embert. Remek szimbolikával játszó érzelembomba, egy zseniális gyerekszínésszel és mesés zenével. Nincs rá jobb, szó, minthogy csodálatos!











A helyenként zavaró dokumentarista kivitelezésmód ellenére is, Az utolsó műszak az egyik (ha nem a) legjobb zsarufilm, ami valaha készült. Ebben közrejátszik a két nagyszerű munkát végző színész (Gyllenhaal és Pena), valamint az is, hogy a hétköznapok hőseit olyan részletesen mutatja be David Ayer rendező, amire még nem volt példa. Hatásos és emberi!









Aki nem tudja mit jelent a mindfuck, mint zsargon, annak elárulom, hogy a Holy Motorsnál jobb példát keresve sem találhatnánk rá. Léos Carax agymenését szokni kell, de ha vevők vagyunk az efféle mókára, garantáltan élvezni fogjuk! Mindig tartogat meglepetéseket, nem ismer kompromisszumot, és magába szippant!











Végtelenül bájos, őszinte, olykor kemény és nagyon szerethető. A nézőt is valósággal visszarepíti a gimis időkbe, amikor még mindenki a helyét kereste, agyba-főbe a barátokkal lógott és így tovább. Előkerülnek a tinifilmes sablonok, de a mű olyan erős karakterekkel és érzelmi töltettel operál, hogy feledteti a hibáit. Nálam pedig egyből kultstátuszba emelkedett.










Manapság elég kevés gyerekfilm születik. Illetve pontosítok: kevés jó gyerekfilm születik. Wes Anderson azonban gondolt egy merészet és készített egy olyan művet mely nyugodtan szólhatna felnőttekről, így azonban sokkal különlegesebb és természetesen egyedibb. Hihetetlen hangulatos, zseniális szereplőgárdával bír, egyszerűen imádnivaló a két szerelmes gyerkőc meséje.









Tarantino anno 2009-ben is bezsebelte nálam a „legjobb film” titulust, ez idén sincs másképp. Bár a Django közel sem a mester legjobbja, van benne annyi, hogy még így is messze kiemelkedjen az átlagból, sőt! A szokásos kiváló zenék, szuper karakterek, hol humoros, máskor kemény szövegek és a vérgőzös akciók teszik óriási élménnyé Tarantino moziját, ami abszolút passzol az életművébe. Nálam ő vitte a pálmát idén (azaz tavaly)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése