2013. március 31., vasárnap

Személyiségtolvaj kritika



Személyiségtolvaj



Nem értem én az embereket! Itt ez a vígjáték, ami totál semmi extrát nem ad, unalmas, idegesítő és jellegtelen, erre hoz több mint 120 millió dollárt. Ennyire lent lenne az igényszint? 


Sandy egy nagyvállalatnál dolgozik és egy nap azzal szembesül, hogy nincs egy vasa se. Valaki ellopta a személyazonosságát, és az ő nevében szórja a pénzt. Elvesztheti a munkáját, a rendőrök a sarkában járnak, így eltervezi, hogy felkutatja, a csalót.


Hol is kezdjem? Miért rossz a film? Az első oka Diana, a csaló. Értem én, hogy unszimpatikusnak kell látszania, de annyira gyűlöltem már az első perctől fogva, hogy a halálát kívántam, akartam, hogy a Motelben látható szadista állatok kínozzák. Ez a dagadt fruska annyira idegesítő és ellenszenves, hogy bekerülhet a filmtörténelem legvisszataszítóbb karakterei közé. Persze végigmegy a jellemfejlődés rögös útján, amitől mi megszeretjük… a nagy büdös **** szeretjük meg! Sandy karaktere pedig egy töketlen félnótás, aki képtelen kiállni magáért. Ezáltal kapunk egy olyan road-moviet, amiben a két közel sem tökéletes főhős tanul a másiktól és barátságot kötnek. Közhely és nem a jó értelemben. Ezen felül olyan dolgok vannak itt, hogy a csajt elüti egy minimum 80-al haladó autó, neki pedig meg se kottyan. Ráadásul meg is magyarázza, hogy az a titkom, hogy ellazítom a lábam. Hogyne!
Van itt még akció, üldözés, uzsorás mellékszál, csak poénok nincsenek. Miért is kellenének, elvégre vígjátékról van szó. Persze erőltetik, de az rossz arány, hogy összesen egyszer nevettem fel és kétszer mosolyogtam két óra alatt. Akadnak szórakoztató periódusok és kifejezetten szerethető szegmensek, de elenyészőek az idegőrlő cselekmény közben.


Jason Bateman jó zsánerszínész, nincs vele gond, a bajnak Melissa McCarthy a neve. Semmi bajom a túlsúlyosakkal, de irritál, hogy ez az ember dagadt. Visszataszító a karaktere és a kinézete csak rátesz egy lapáttal. Lehet, hogy bunkó vagyok, de nem érdekel, mert ez nem vicces. A nőnek vannak jó szövegei, de a szeretnivaló dundi csaj szerepkörétől ez messze van. A hasonlóan förtelmes Koszorúslányokban nem zavart, ott ő volt a legszimpatikusabb, de itt…


Egy szó, mint száz a Személyiségtolvaj gyenge film. Indokolatlanul el van nyújtva, iszonyú hosszú az a majd két óra, amíg tart, rengeteg a szenvedés, az idegeskedés, ez így nagyon nem szórakoztató és még nevetni sem lehet. A végére kicsit összekapja magát, de addigra túl késő. Csak hardcore Bateman vagy McCarthy (van olyan?) fanoknak!

Összegzés:

Színészek: 10/5
Zene: 10/6
Kategórián belül: 10/3,5

Végítélet: 40%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése