2013. március 30., szombat

Bioshock Infinite teszt


Bioshock Infinite


 
Cseppet rég volt játékteszt, aminek az, az oka, hogy a piacon levő progik közül egy sem érdekel. Egészen mostanáig! A Bioshock 2007-ben földrengető sikert aratott. Az óceán mélyén levő metropoliszban, Rapture-ben játszódó komor, groteszk hangulatú játék nem csak az atmoszférájával, ötletes harcrendszerével, hanem a zseniális történetével is kitűnt az átlagból. Frappáns csavarok, pazar összetettség, imádom mind a mai napig. Atán jött a folytatás, amiben egy böhöm nagy „big daddy” bőrébe bújva osztottuk az áldást szintén Rapture-ben. Közel sem volt tökéletes, de a sztori ismét ütött és a rajongóknak is sikerült megfelelni többé-kevésbé. Az idén megjelenő Infinite rész szakított a hagyománnyal, ezúttal nem Rapture-ben kalandozunk, hanem Columbiában, a felhővárosban. Lássuk mennyire vált be az újdonság!


Megmentelek Erzsi!
A történetben egy Booker DeWitt nevű fazont alakítunk, akit megbíznak, hogy keressen meg és hozzon haza egy Elizabeth nevű lányt. Gyanútlan főhősünk egykettőre a felhők fölött találja magát egy álomszerű helyen. Mindenki ünnepel és egy bizonyos megváltóról áradoznak, a városban karnevál van, amibe mi is csatlakozunk. A bonyodalom ott kezdőik, amikor egy kétes szituációban ránk sütik a „hamis pásztor” címet és egy emberként a nyomunkban lesz a rendőrség, katonaság, szóval menekülhetünk szépen. A második érdekes fordulat ott következik be, amikor találkozunk a lánnyal, akiről kiderül, hogy puszta kézzel dimenziókapukat tud nyitni. Ő lesz a társunk a játék nagy részében, ez viszont ne ijesszen meg senkit, hatalmas segítség az ő jelenléte. A harcokban gyakran kisegít minket lőszerrel, elsősegélycsomaggal, de pénzt is tud adni, szóval igazi kincs ez a lány. A bonyodalmak fokozódnak, egyre több a kérdés, aztán megérkezünk a játék végéhez.
Komolyan mondom ekkora sokkhatást még nem nagyon éltem át soha. Az utolsó fél óra, amikor választ kapunk szinte mindenre, akkora csavarokat iktat be, hogy tátott szájjal bambultam hosszú percekig. Nem lehet szavakba önteni, már ezért mindenkinek érdemes végigjátszani, elképesztő, hogy ismét egy ennyire fordulatos letaglózó sztorit kapunk. Zseniális! 

Hullámvasút felnőtteknek
A játékban az első fegyverünk egy mágneses forgókampó/csáklya, ami többek közt arra jó, hogy ripityára zúzzuk vele az ellenfelek fejét. Ezen felül azonban utazásra is használni fogjuk, a város felett levő sínpályákba akasztva. Mondanom sem kell az utazás élménye egyszerűen páratlan, felemelő érzés ez a felhők fölötti hullámvasút. A másik kezünkben kézifegyvereket használhatunk, így: pisztoly, gépfegyver, félautomata karabély, gránát/rakétavető, mesterlövész puska, shotgun és egyéb nyalánkságok segítenek aprítani az ellent. Fegyvereinket továbbá fejleszthetjük a különféle automatáknál. Nagyobb tárat, erősebb lőszert vagy épp gyorsabb újratárazást is kérhetünk. A Bisohock játékokban nagy segítségünkre voltak a plazmidok. Nos, itt azok helyett vigorokat kapunk, amiket kis üvegben tárolnak. Ha megiszunk egyet mindenféle ütős képességre tehetünk szert pl: villámokat szórhatunk, a saját oldalunkra állíthatjuk az ellenfeleket, polipkarunk nőhet, vagy épp összegyűjthetjük a ránk lőtt skulókat és visszaküldhetjük ellenfeleinkre. Ezek a képességek persze nincsenek ingyen, „sóba” kerülnek. A só afféle manaként funkciónál, amit fel tudunk tölteni italokkal vagy automatáknál. Ha ez sem lenne elég extra időnként kapunk extra képességeket, mint pl: a villámszórás több ellenfélre hat egyszerre, vagy ha a levegőben vagyunk 30%-al nő a fegyvereink sebzése. Hasznos dolgok, de nem használhatunk túl sokat belőlük, így meg kell válogatnunk mit veszünk fel.


System Error
Sajnos nem tökéletes játék a Bioshock Infinite sem, bár tény, hogy nincs sok hibája. Engem viszont néhol zavart a cselekmény leülése. Egyes küldetések már túlzottan is el voltak nyújtva. Menj ide és találd meg ezt, de ahhoz, hogy megtaláld, meg kell csinálnod még valamit, úgyhogy kerülnöd kell, ha végeztél, akkor kiderül, hogy az egész átverés volt, nem mentél vele semmire. Szerencsére ebből nincs sok, de annál frusztrálóbb, amikor ilyen részhez érünk. A másik hiba, ami nem is kifejezetten hiba, hogy nincs minden kérdésre válasz. Persze ez megesett a korábbi részekben is, pláne egy ennyire aprólékosan összetett és remekül kigondolt sztorinál, de kicsit zavart, hogy volt olyan kérdés, amire nem kaptam választ.

Külalak
A grafika nem fogja leszakítani az arcunkat, de az Unreal 3-as engine-ből megint kihozták a maximumot. Sehol sem csúnya a játék, néhány periódusnál pedig kifejezetten állejtő a látvány. Hiába egy város a felhők felett még mindig elképesztően hatásos. A zene bár nincs az első rész szintjén, nyugodtan elmondhatjuk, hogy muzikalitás terén is kiváló a Bioshock Infinite. 


Summa
Idén még jön egy GTA V, de (eddig) a Bioshock Infinite az év legjobb játéka. Rapture groteszk és beteg hangulata tovaszállt, és a nyomasztó atmoszféra sem az, ami az első két részben, de ez nem is elvárható egy ennyire más helyszíntől. Hasonló, mégis más, a Bioshock mert újítani és be is jött neki! Columbia látványa páratlan, hatalmas élmény játszani a játékkal, a harcrendszer szintén remek, de a legnagyobb pozitívumot ismét a sztori jelenti. A multi pont ezért teljesen kimaradt a játékból, de nem is gond. Aki még soha nem próbálta a Bioshock szériát az is nyugodtan veselkedjen neki, mert ezt az élményt garantáltan nem felejti el. 

Összegzés:

Grafika: 10/9
Zene: 10/8
Játékélmény: 10/9 

Végítélet: 90%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése