Bioshock Infinite
Cseppet rég volt játékteszt, aminek az, az oka, hogy a piacon levő progik közül egy sem érdekel. Egészen mostanáig! A Bioshock 2007-ben földrengető sikert aratott. Az óceán mélyén levő metropoliszban, Rapture-ben játszódó komor, groteszk hangulatú játék nem csak az atmoszférájával, ötletes harcrendszerével, hanem a zseniális történetével is kitűnt az átlagból. Frappáns csavarok, pazar összetettség, imádom mind a mai napig. Atán jött a folytatás, amiben egy böhöm nagy „big daddy” bőrébe bújva osztottuk az áldást szintén Rapture-ben. Közel sem volt tökéletes, de a sztori ismét ütött és a rajongóknak is sikerült megfelelni többé-kevésbé. Az idén megjelenő Infinite rész szakított a hagyománnyal, ezúttal nem Rapture-ben kalandozunk, hanem Columbiában, a felhővárosban. Lássuk mennyire vált be az újdonság!
A történetben egy Booker DeWitt
nevű fazont alakítunk, akit megbíznak, hogy keressen meg és hozzon haza egy
Elizabeth nevű lányt. Gyanútlan főhősünk egykettőre a felhők fölött találja
magát egy álomszerű helyen. Mindenki ünnepel és egy bizonyos megváltóról
áradoznak, a városban karnevál van, amibe mi is csatlakozunk. A bonyodalom ott
kezdőik, amikor egy kétes szituációban ránk sütik a „hamis pásztor” címet és
egy emberként a nyomunkban lesz a rendőrség, katonaság, szóval menekülhetünk
szépen. A második érdekes fordulat ott következik be, amikor találkozunk a
lánnyal, akiről kiderül, hogy puszta kézzel dimenziókapukat tud nyitni. Ő lesz
a társunk a játék nagy részében, ez viszont ne ijesszen meg senkit, hatalmas
segítség az ő jelenléte. A harcokban gyakran kisegít minket lőszerrel,
elsősegélycsomaggal, de pénzt is tud adni, szóval igazi kincs ez a lány. A
bonyodalmak fokozódnak, egyre több a kérdés, aztán megérkezünk a játék végéhez.
Komolyan mondom ekkora sokkhatást
még nem nagyon éltem át soha. Az utolsó fél óra, amikor választ kapunk szinte
mindenre, akkora csavarokat iktat be, hogy tátott szájjal bambultam hosszú
percekig. Nem lehet szavakba önteni, már ezért mindenkinek érdemes
végigjátszani, elképesztő, hogy ismét egy ennyire fordulatos letaglózó sztorit
kapunk. Zseniális!
Hullámvasút felnőtteknek
A játékban az első fegyverünk egy
mágneses forgókampó/csáklya, ami többek közt arra jó, hogy ripityára zúzzuk
vele az ellenfelek fejét. Ezen felül azonban utazásra is használni fogjuk, a
város felett levő sínpályákba akasztva. Mondanom sem kell az utazás élménye
egyszerűen páratlan, felemelő érzés ez a felhők fölötti hullámvasút. A másik
kezünkben kézifegyvereket használhatunk, így: pisztoly, gépfegyver, félautomata
karabély, gránát/rakétavető, mesterlövész puska, shotgun és egyéb nyalánkságok
segítenek aprítani az ellent. Fegyvereinket továbbá fejleszthetjük a különféle
automatáknál. Nagyobb tárat, erősebb lőszert vagy épp gyorsabb újratárazást is
kérhetünk. A Bisohock játékokban nagy segítségünkre voltak a plazmidok. Nos,
itt azok helyett vigorokat kapunk, amiket kis üvegben tárolnak. Ha megiszunk
egyet mindenféle ütős képességre tehetünk szert pl: villámokat szórhatunk, a
saját oldalunkra állíthatjuk az ellenfeleket, polipkarunk nőhet, vagy épp
összegyűjthetjük a ránk lőtt skulókat és visszaküldhetjük ellenfeleinkre. Ezek
a képességek persze nincsenek ingyen, „sóba” kerülnek. A só afféle manaként
funkciónál, amit fel tudunk tölteni italokkal vagy automatáknál. Ha ez sem
lenne elég extra időnként kapunk extra képességeket, mint pl: a villámszórás
több ellenfélre hat egyszerre, vagy ha a levegőben vagyunk 30%-al nő a
fegyvereink sebzése. Hasznos dolgok, de nem használhatunk túl sokat belőlük,
így meg kell válogatnunk mit veszünk fel.
System Error
Sajnos nem tökéletes játék a
Bioshock Infinite sem, bár tény, hogy nincs sok hibája. Engem viszont néhol
zavart a cselekmény leülése. Egyes küldetések már túlzottan is el voltak
nyújtva. Menj ide és találd meg ezt, de ahhoz, hogy megtaláld, meg kell
csinálnod még valamit, úgyhogy kerülnöd kell, ha végeztél, akkor kiderül, hogy
az egész átverés volt, nem mentél vele semmire. Szerencsére ebből nincs sok, de
annál frusztrálóbb, amikor ilyen részhez érünk. A másik hiba, ami nem is
kifejezetten hiba, hogy nincs minden kérdésre válasz. Persze ez megesett a
korábbi részekben is, pláne egy ennyire aprólékosan összetett és remekül
kigondolt sztorinál, de kicsit zavart, hogy volt olyan kérdés, amire nem kaptam
választ.
Külalak
A grafika nem fogja leszakítani
az arcunkat, de az Unreal 3-as engine-ből megint kihozták a maximumot. Sehol
sem csúnya a játék, néhány periódusnál pedig kifejezetten állejtő a látvány.
Hiába egy város a felhők felett még mindig elképesztően hatásos. A zene bár
nincs az első rész szintjén, nyugodtan elmondhatjuk, hogy muzikalitás terén is
kiváló a Bioshock Infinite.
Summa
Idén még jön egy GTA V, de
(eddig) a Bioshock Infinite az év legjobb játéka. Rapture groteszk és beteg
hangulata tovaszállt, és a nyomasztó atmoszféra sem az, ami az első két
részben, de ez nem is elvárható egy ennyire más helyszíntől. Hasonló, mégis
más, a Bioshock mert újítani és be is jött neki! Columbia látványa páratlan,
hatalmas élmény játszani a játékkal, a harcrendszer szintén remek, de a
legnagyobb pozitívumot ismét a sztori jelenti. A multi pont ezért teljesen
kimaradt a játékból, de nem is gond. Aki még soha nem próbálta a Bioshock
szériát az is nyugodtan veselkedjen neki, mert ezt az élményt garantáltan nem
felejti el.
Összegzés:
Grafika: 10/9
Zene: 10/8
Játékélmény: 10/9
Végítélet: 90%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése