Heroes of Might and Magic 6
Nem
igazán kedvelem a stratégiai játékokat. Az Age of sorozat és az Empire
Earth tetszett, de ennyi. A Heroes játékok viszont az egyetlenek a
műfajban, amikkel bármikor le tudok ülni gémelni egyet. Elsősorban az
örökifjú 3. rész az etalon, de a legutóbbi 5. epizódot is nagyon
szerettem. Idén, végre 5 év után megérkezett a széria hatodik darabja és
epekedve vártam mit adnak ezúttal a hősök!
Kampányoljunk!
Kezdjük a játékmódokkal. Természetesen van online mód (sőt, kötelező legalább egyszer neten tolni), kínpad (2 emberi játékos egy gépen), kampány és egy új lehetőség: a párbaj.
Itt kiválaszthatjuk melyik hőssel és várral leszünk és megadott számú
lényekkel kell csatát vívnunk az ellenfél, hasonló kvalitású seregével
szemben. Nem rossz móka, kapásból fel lehet mérni vele a várak
erősségét.
Térjünk
át a kampányra. A Heroes sosem a története miatt volt nagy kedvenc,
sokkal inkább az addiktivitása, az atmoszférája szippantott magába. Itt
viszont nagyon tetszett a történet. Szokás szerint a Haven van a
középpontban (kezdetben), azon belül is Slava herceg felett vesszük át
az irányítást. Nem lövöm le a poénokat, legyen elég annyi, hogy lesz belviszály, árulás, családi dráma és persze rengeteg csata. Mindenképp érdemes nekiállni, hisz a kampány első része mindössze két küldetésből áll.
A játékmenet szinte semmit nem változott a legutóbbi részhez képest, azaz továbbra is körökre osztva zajlanak az események. A nyersanyagok közül azonban eltöröltek néhányat. Konkrétan fa, kő, kristály és arany
áll a rendelkezésünkre. A várak felépítése nem olyan komplikált, mint
az ötödik részben, ezúttal nem feltétlenül kell felesleges dolgokat
felépíteni ahhoz, hogy elérjük a kívánt építményt.

Hősködj!
Beszéljünk a hősökről, mert van belőlük dögivel. Ellenben kezdésként, minden váron belül csak két hőspalánta közül választhatunk: az egyikük a nyers erőt, másikuk a mágiát preferálja.
A többieket a fogadóban lehet bérelni jó pénzért cserébe. Ha már a
hősöknél tartunk, ki kell térni a fejlődési rendszerre. A megnyert
csatákért, egyéb dolgokért xp-t kapunk, ezáltal karakterünk lépked
felfele a ranglétrán. Eszméletlen sok képesség, specializáció közül lehet választani,
ez pedig nem biztos, hogy jó ötlet volt. Rengeteg a felesleges
választható opció, zavaróan sokféle dologra lehet pontokat pazarolni.
Maga a talent fa briliáns, átlátható, ötletes és egyszerű, az
egyetlen probléma a túltelítettség. Az alapkészségeken kívül két külön
ág van, amit a megfelelő szint elérése után lehet feloldani. A vér és a
könny képességekről van szó. Ezek minden várnál más és más opciót
engedélyeznek, de mondanom sem kell, nem kis segítség egy-egy ilyen
bónusz feloldása. A csatákban minden egyes harcoló hősnek van egy alap képessége (váranként más és más), amit a különféle ellenséges lények támadásával lehet feloldani. A következőkben erről is szó lesz!

VÁRni jó!
Jöjjön a lényeg: egy rövid leírással prezentálnám a várakat!
Kastély (Haven):
A hős alapképessége nem rossz, egy körig sebezhetetlenné tudja tenni a
célpont egységét. Természetesen a lények felhozatala nem sokat
változott, még mindig az angyal (Szeráf) a legerősebb, de van
Számszeríjász, Naplovag és így tovább. Néhány lénynek hasznos képességei
vannak (Papnő), de gondoltak a kiegyensúlyozottságra a készítők és
kompenzálták valami kis hátránnyal, adott esetben kis élettel.
Pokol (Inferno):
Az idők folyamán ők sem változtak, a sötét mágiát, tűzvarázslatokat
preferálják, a lények közt azonban elég sok változtatást eszközöltek. A
Succubus, Pokolkutya, Pit Lord (legerősebb lénnyé lépett elő a várban)
trió megmaradt, de az új jövevényekre sem lehet panasz, változatosabb
lett általuk a felhozatal. A hős alapképessége ugyanaz, mint az előző
részben, vagyis erősítést tud hívni a csata közben (szinttől függ, hogy
mekkorát).
Nekropolisz (Necropolis):
A harmadik vár is veteránnak mondható a Heroes történelemben. Az
élőholtak serege szintén átment néhány változáson, olyan új lények
tűntek fel, mint: Dögevő, Lamaszu vagy a Sorsszövő (bitang erős, nem épp
egy csontsárkány). A vámpír jelentősen erősödött (6-os szintű lény
lett), a csontváz pedig megmaradt a jó öreg alaplénynek. Nekromantának
mi is lehetne az alaptulajdonsága, minthogy feléleszti az egységeit. Még
mindig igen durva bónusz ez!
Szentély (Sanctuary):
Teljesen új vár, bár leginkább a Tower megfelelője lehet. Hősei igazi
mágusok, amolyan keleti beütéssel. Lényeik közt akad béka, cápa,
kígyótestű szamuráj és Kirin (japán sárkány) is. A hős speciális
képessége igazi tápoldat, 7 fizikai és mágikus védelmet ad lényeinek az
adott körre.
Erőd (Stronghold):
Ők igazi barbárok, leginkább orkok alkotják a felfogadható hősök
repertoárját. Lényeik közt goblin, ork sámán, kentaur vagy küklopsz (az
egyik legerősebb lény (ha nem a legerősebb) a játékban) található. A jó
és a rossz átmenetei ők, a kampányban pl kezdetben a jók oldalán
harcolnak. A hős képessége itt sem épp gyenge, a lények 10%
kezdeményezettség előnyt kapnak.

Bel-külcsín
Még
valamelyest szoknom kell az új dolgokat, de már egy jó 15-20 órát
beleöltem, ami elég arra, hogy felmérjem, miként is állunk. A Heroes 6
is képes iszonyú mértékben berántani az embert a hősök
birodalmába, úgyhogy nem ajánlatos vizsgaidőszak, húzós meló vagy egyéb
idő és energiaigényes dolgok mellé beiktatni. Persze a kísértésnek nehéz
ellenállni! A grafikáról nem esett még szó. Minden igényt kielégít.
Elképesztően aprólékos, szépen kidolgozott, a színek élénkek, a
lények jól néznek ki, csak azt nem értem miért nem lehetett a várról
rendes 3D-s képet alkotni? Zenéből nincs olyan sok, de ami van az jó,
bár hiányoznak az adrenalin-pumpáló epikus számok.
Summa
Mit is lehetne írni még a játékról? Az év egyik legjobban várt gammája volt és szerencsére nem is okozott csalódást. Nem olyan könnyű beleszokni, de nagyon egyszerű benne ragadni.
A készítők most sem hazudtolták meg magukat, számos dolgot megtartottak
az elődökből, de kellő újdonsággal is szolgálnak a fanok számára.
Egyedül és társasággal egyaránt szórakoztató. Néhány apróbb hibát, nem
tetsző elemet leszámítva ott lesz év végén a legjobbak közt. Amíg pedig
meg nem érkezik a hetedik rész, bőven lesz mivel játszani, hisz ezt
senki nem fogja 6-7 óra után végigvinni. Megunni meg pláne. Ha
megbocsájtotok, akkor én most igyekszem megtalálni apám igazi gyilkosát,
hogy aztán hordámmal felkoncoljam… köhm akarom mondani megyek egy picit
játszom.
Összegzés:
Grafika: 10/9
Zene: 10/7,5
Játékélmény: 10/9
Végítélet: 88%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése