2013. június 23., vasárnap

Egy veszedelmes elme vallomásai kritika



Egy veszedelmes elme vallomásai



Tudod, egyszer író akartam lenni. Akartam olyat írni, amit egy kisebb ember idézni fog, de ne írtam. Én vagyok a kisebb ember.

George Clooney kiváló színész, producer, forgatókönyvíró és rendező. Komolyan van olyan, amit ez az ember nem tud? Ez a film pedig a rendezői bemutatkozása és közel sem mondanám, hogy kis fába vágta a fejszéjét.


Chuck Barris televíziós producer a 60-as évektől kezdve és népszerű show-k kiötlője. Nagy szerepe volt a ma is látható népbutító műsorok születésében, nagy kanállal falta az életet, másodállásban pedig a CIA-nak dolgozott bérgyilkosként és megölt 33 embert. Amikor Barris könyvében beszámolt minderről a CIA mindent tagadott. 


Clooney hihetetlen, hogy mennyire biztos kézzel vezényli le debütáló művét. Remekül lavíroz a műfajok közt, egyszerre ötvözi a drámát a krimivel, csempész bele minimális thriller elemeket és közben egy percre sem feledkezik meg a humorról, ami végig belengi az összképet, mégis tudjuk, hogy vérkomoly alkotásról van szó. A cselekmény első fele a szórakozásról szól, az élet habzsolásáról, arról, hogy miként fut be Chuck. Aztán jön a CIA, a gondok tobzódnak és az egész játék élet-halál kérdéssé válik. Az egyetlen, ami zavart az a szétesett Chuck narrálása. Kicsit funkciótlannak éreztem, pláne, hogy egyik pillanatról a másikra (tudom, hogy nem, de nekem túl gyorsan állt talpra) visszatér a rendes kerékvágásba, nekünk pedig időnk sincs feleszmélni, máris a jelenben vagyunk. A zárás azonban kárpótolt, borzasztó stílusos, tipikusan az, az epilógus, ami után elégedetten csettint az ember, hogy „na igen, ez az”!

Sam Rockwell briliáns, Drew Barrymore cuki, Clooney rutinos, Julia Robertset pedig továbbra is ki nem állhatom. Ja és van néhány elképesztően zseniális cameo!


Barris akár igazat írt, akár nem, tény, hogy az élete kiváló alapanyag egy filmhez, bár kellett egy remek Clooney ahhoz, hogy ez filmként ennyire markáns, stílusos és változatos legyen. Élveztem az utazást ebben a veszedelmes elmében, ahol a dráma, a humor és a vér puszipajtások.

Nemrég új vetélkedőötletem támadt! Van 3 vén fószer töltött fegyverrel a színpadon, visszatekintenek az életükre, megnézik kik voltak, mit értek el, milyen közel kerültek az álmaikhoz. Az a győztes, amelyik nem lövi szét az agyát. Az kap egy frigót.


Összegzés:

Színészek: 10/8
Zene: 10/7
Kategórián belül: 10/8

Végítélet: 78%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése