2013. március 25., hétfő

Battlefield 3




Vannak játékok, amiket nagyon vár a nép. Ez pont olyan. A nagy múltú FPS ebben az évben jelentette meg harmadik részét, amiben minden eddiginél szebb látványt, brutális rombolást és ütős multit ígért. Ahogy lenni szokott megindult a belharc a rajongók között, elvégre nemsokára jön a CoD legújabb része is. Én világ életemben BF párti voltam, de mindkét sorozat rengeteget változott az évek folyamán, nem biztos, hogy előnyére. Nem bocsátkozok összehasonlítgatásba, ez az írás Battlefield központú lesz, az ostorozás az elvakult fanok dolga! No, térjünk is rá a BF 3-ra, mert megérkezett és rombol!
repülünk

Sztorizzunk!

Az első Battlefield játék 2002-ben jelent meg, mindmáig a kedvenc FPS-em és az egyik legjobb multijáték, amit valaha kiadtak. Ezt kár firtatni! Ebben a sorozatban sosem az egyjátékos kampányon volt a hangsúly, ennek ellenére rendre kap sztoriszálat az aktuális játék, kicsit feleslegesen. Most sincs ez másként, kezdjünk az elemzést a kampánnyal.

Blackburn őrmestert alakítjuk, akit saját hazája vádol mindenféle mocskos dologgal. Ő nem tehet mást, elmeséli a történetét. Itt lép be a képbe a játékos, aki a flashback formájában manifesztálódó pályákon segíti a történet alakulását. Szerencsére nem csak amcsikkal vagyunk, a cselekmény folyamán belebújhatunk egy Spetznaz tiszt bőrébe is (meg máséba is de az rövidke ideig tart). Így ki lehet következtetni, hogy bejönnek a képbe az oroszok, de a történet java Teheránban játszódik. A sztori elég sablonos, egy tucatakciófilm szintjén van kb, mégsem süllyed, mondjuk a Crysis 2 szintjére, hanem próbál változatos lenni. Gondolok itt a halálesetekre vagy épp a helyszínekre. A kampányban 12 pálya van, ezek közt lesz városi, sivatagi, erdei, sőt légi harc is. Járműves részekből nincs sok, kétszer vezethetünk tankot, egyszer pedig egy vadászgép lövészeként osztjuk az áldást. Apropó vadászgépes pálya. Nagyon rég váltott ki belőlem játék olyan hatást, hogy néztem és leesett az állam. Szenzációs érzés átélni magát az előkészületet és a felszállást, a többi már csak hab a tortán. Óriási pacsi, zseniális ötlet! Az már kevésbé nagy erény, hogy a kampány nagyon rövid. Szűk 5-6 óra, a lassabbak maximum 7 óra alatt kipörgetik. Persze egy multiközpontú játéknál ez nem akkora baj, de ha már lúd, legyen kövér, vagy legalábbis molett.

Talpra papa, hív a csata!

Elérkeztünk ahhoz a részhez, ami a Battlefield sorozat gerincét adja, ez pedig a multiplayer mód. A technikai cuccokra ne térjünk ki (origin, battlelog), mit ad a játék? Megmaradt a számos játékmód (TDM, Rush, Conquest), a választható kasztok (assault, engineer, support, recon) és egy egész jó jutalomrendszer. Nemcsak az ölésért kapunk pontokat, hanem rengeteg apró dologért is. Egy fegyverrel mennyit frageltél, melyik kaszttal mentél legtöbbet és így tovább. Ha sok pontot gyűjtöttünk szintet lépünk, aminek hatására új fegyvereket kapunk, vagy épp tuningolhatjuk azokat. Ezen kívül a járműveket is lehet fejleszteni, ezt már annyira viszont nem tartom jó ötletnek. Nem olyan nagy dolgok, de fenn tartják az érdeklődést és megfejelik a játékélményt.

Maguk a csaták elképesztően intenzívek, pörögnek, élvezetesek, és ami a legfontosabb: van hangulatuk! Felesleges róla áradoznom, egyszerűen ki kell próbálni és kész!
rush

Hiba a rendszerben

Sajnos vannak apró hibák, bármennyire is hihetetlen. Illetve lehet, hogy másnak nem, de engem zavart. Ezt rá lehet sütni az egész játékiparra, de tökéletesen látszik a BF 3-on, hogy minden közönségnek játszható akar lenni. Igen, a 8-14 éves kissrácokra gondolok, akiknek ki kell írni böhöm nagy betűkkel, hogy MOST AZ E-T NYOMD MEG!! A játék persze 16-os, máshol 18-as karikával megy, de mégis ez van. Eltűntek a fegyverek igazi szórásai, nem kellenek olyan speciális technikák, mint régen. Persze egy noob nem biztos, hogy egy csapásra átmegy Rambóba, de a rendszer kissé le lett butítva. Ugyanez vonatkozik a csapatjátékra. A BF 1942 esetében, egyedül esélyed nem volt (na jó egy kicsi), itt már aki taktikázik multiban, nagyon szépen kaszálhat. Butul a játékostársadalom is, ez a nagy büdös helyzet. A másik hiba a single játékmódban üti fel fejét, ez pedig az AI. Nem olyan vészes a helyzet, de a társaink gyakran hasznavehetetlenek, az ellenfelek meg csak állnak és hagyják, hogy rommá lőjem őket. Néha a hátunk mögé lopóznak, de ennél többet várnék 2011-ben egy BF 3-tól. A legnagyobb baki mégsem a játékban van, hanem azon kívül. Igen, az Origin és a Battlelog. Értem én, hogy meg kell szűrni a csalókat, kapunk sok statisztikát, de a játéknak nincs menüje és teljesen máshogy is lehetett volna kezelni ezeket a dolgokat. Ezzel a Dice csak saját magának ártott, mert a nagy eladások ellenére is sokakat eltántorít ez az Origin, Battlelog szarság.


Láss és halj!

Grafika. A szó, amire sokan ugranak, a tényező, ami játékok sorsát határozza meg. Jelen esetben ezen nem múlt semmi, a látvány döbbenetes. A fegyverek, az arcok, a robbanások, fény-árnyékhatás, de még az eső áztatta házfalak is megdöbbentően durván néznek ki. Néha egy-egy bug szúrta a szemem, vagy a lángoló autóból felszálló szikrák máshol jobban mutattak, de nem vagyok rosszmájú, a BF 3 grafikája csodaszép, ehhez kétség sem fér. Bár kell neki vas, ami szintén nem elhanyagolható. Az épületek rombolhatósága sem volt rossz ötlet, a kidőlő fák, a leharcolt házak látványa még jobban hozzáadnak a briliáns hangulathoz. A hangok terén ugyanez a helyzet. A zene, fegyverropogás, a szinkron, mind első osztályú, igényes munka.
dől a ház
Summa

A lényeget azt hiszem mindenki leszűrhette magának. A Battlefield 3 már nem az a játék, ami miatt a sorozatot megszerettük, mégis meg tudott újulni és az erősen lebutított rendszer ellenére is iszonyú szórakoztató. A csaták intenzívek, magával ragadóak és hangulatosak, egyből beszippant az a hihetetlen atmoszféra, amivel a játék bír. Látszik a belefektetett energia, az igényes kivitelezés. A látvány gyönyörű és a kipörgetett kampány után jöhetnek a lan és a netes party-k. Már csak egy kérdés maradt megválaszolatlanul. Ez az év játéka? A Heroes 6 ott a sarkában és még várok egy Arkham City-re, utána megmondom. Mindenesetre az én várakozásaimnak tökéletesen megfelelt.



Összegzés:


Grafika: 10/9,5

Zene: 10/8,5

Játékélmény: 10/8,5


Végítélet: 89%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése