Transzcendens
Johnny Depp visszatért? Végre nem
csak az elcsépelt Jack Sparrow karaktereként látjuk, hanem izgalmas filmben egy
izgalmas szereplőt kelt életre? Wally Pfister rendezői debütálása erre engedett
következtetni, de sajnos a látszat ezúttal csalt…
Will és Evelyn Caster tudósok, a
technika segítségével meg akarják változtatni a világot. Segítőjük Max szintén
támogatja az ötleteiket, ám neki vannak aggályai. Egy előadása után Will ellen
merényletet kísérelnek meg, ám hősünk nem hal meg, ellenben a golyó ami a
eltalálta fertőzött volt, így csak hetek vannak hátra az életéből. Evelyn és
Max végső elkeseredettségükben egy szuperszámítógépre töltik fel Will tudatát,
hogy tovább élhessen. A férfi azonban megérzi a hatalom szagát.
Az alapötlet jó, rávilágít a
technika és a természet harcára, arra, hogy szépen lassan az eldigitalizálódás
felemészt mindent és egyszerűen gépekké válunk. Ugye milyen izgalmasan hangzik?
Nos, a film nem az! Pedig kifejezetten jól indul! Nagy szavakat, álmokat,
magvas gondolatokat látunk és hallunk a főszereplőktől, megtörténik a merénylet
és Will „átváltozása” is kifejezetten érdekes. Tetszett, ahogy szerelmével
együtt keresik a megoldást a világ bajaira, igyekszenek segíteni az embereken,
s míg Will a lélek és az agy, addig Evelyn a test és a szív. Aztán bejön a
képbe a kormány. Mégis mi a jó francért azt nem tudom, mert ahelyett, hogy a
velük érkezett akció izgalmassá tenné a cselekményt, inkább csak fárasztóvá
teszi azt. Alapjáraton ami innen történik, az úgy baromság, ahogy van! Miért
kell kiiktatni Willt? Mert Evelyn behisztizett és megunta? Mert az ember fél az
ismeretlentől? Mert a gép meg tudja gyógyítani a gyógyíthatatlant? Egyszerűen illogikus,
nincs értelme, nincs súlya és tétje a döntéseknek. A koszos porfészek ahol
zajlik a történet szintén piszok jellegtelen, nem lehet érezni a globális
problémát, de ez csak hagyján. Sokkal inkább zavaró az idióta katonai
beavatkozás. Annyira amatőr módon oldották meg, hogy az ágyúzós jelentnél már a
fejemet fogtam. És akkor még ne is beszéljünk az idő súlyáról. Az egyik
jelenetben a technika ellenes csaj mondja, hogy sürgősen lépni kell valamit,
mielőtt késő. Fél másodperccel később eltelik két év. Mit? Hogy? Miért? Addig
vakarták a seggüket, ne idegesítenek már, ilyet nem lehet csak úgy
elbagatellizálni! A végére aztán kapunk szép momentumokat és vágás. Köszönjük!
Johnny Depp számlájára annyi
írható, hogy 2011-es Rumnapló után újfent egy emberibb szerepbe bújt, nem rajta
bukott el a film. Rebecca Hall sír és aggódik, Paul Bettany aggódik és
fenyeget, Morgan Freeman és a többiek szerepét pedig egy söröskupak is el tudta
volna játszani.
Wally Pfister inkább maradjon a
kaptafánál, azaz az operatőrködésnél. Ezen a téren a Transzcendens egyébként
csodás, sőt a film első fele is kifejezetten érdekes, csak aztán túl kell
bonyolítani mindent. A sokat markol, keveset fog tipikus esete áll fenn,
ráadásul annyira nyilvánvalóan ésszerűtlen dolgokon siklik el a film, hogy az
különösen bosszantó. Kár érte, mert a negatív vélemények ellenére is
reménykedtem, hogy jó lesz, de ennél még a Her is témába vágóbb mozi, pedig az
egy tök más műfaj. Azt hiszem ezzel mindent el is mondtam a Transzcendensről…
Összegzés:
Színészek: 10/6
Zene: 10/6,5
Kategórián belül: 10/4,5
Végítélet: 50%
Nem azt mondom, hogy az év legjobban várt filmje volt nálam, de benne volt a top3-ban. Ezek után viszont nem fogok sietni a moziba. :(
VálaszTörlésEttől függetlenül neked tetszhet, csak az elvárásaid ne legyenek nagyok. Én is vártam és az elején nem is értettem miért húzták le, tök jó volt, aztán jöttek bajok...
Törlés