2013. március 29., péntek

Napos oldal kritika

Napos oldal

(Silver linings playbook)




David O. Russel legutóbb egy boxdrámával rukkolt elő (A harcos), ami követte a zsáner által kitaposott ösvényt, mégis remekül működött, elsősorban a zseniális színészi munka miatt. Russel ezúttal kicsit könnyedebbre vette a témát, ami kifejezetten jót tett neki és ismét kihozta a maximumot a szereplőgárdából.



Pat dühkezelési gondokkal küszködik, ami miatt nyolc hónapot töltött egy rehabilitációs intézetben. A probléma ott gyökeredzik, hogy Pat nem tudja feldolgozni, hogy rajtakapta a feleségét, amint az megcsalja. Hazatér, de semmi sem a régi, az emberek félnek tőle, neki pedig rögeszméjévé válik felesége visszaszerzése. Aztán találkozik a szintén kissé zakkant Tiffany-val, akivel kompromisszumot kötnek.
apafia


Bevallom őszintén az első bő húsz percben nem sikerült ráhangolódnom a filmre. Valahogy nem működött, nem fogott meg, valami hiányzott. Az a valami/valaki pedig Tiffany karaktere. Ez a lány amint belép a képbe, egycsapásra megváltozik minden. Piszkosul működik Pat és közte a kémia, mindketten szeretnivaló hibbant emberek, mindkettejük viselkedése borzasztóan bipoláris és kiszámíthatatlan, de olyan hatással vannak egymásra, ami felfoghatatlan. Nincs ömlengés és kötelező tiszteletkörök! Az első találkozás alkalmával mellstírölés és szexre invitálás. Persze egy idő után jóval mélyebb bugyrokba jutunk el, de ez a két eltúlzott, mégis szuper jellem valósággal vibrál a vásznon. Műfaját tekintve a Napos oldal színtiszta dramedy. Tökéletesen keveri a vígjáték és a dráma elemeit egy másodpercre sem letévedve a helyes útról. Nagyon bírom az olyan alkotásokat, amik képesek játszani a néző érzelmeivel. Itt is ez a helyzet. Lehangoltság, öröm, melankólia, kacagás és egy csipetnyi sallangmentes romantika, mi változatos kérem, ha ez nem?

Russel végig biztos kézzel vezényli le művét, kamerája szépen siklik, ha kell belemászik az arcokba, máskor a háttérben marad, ahogy kell. A Napos oldal iszonyú sokrétegű film. Remekül szemlélteti a pszichológiai problémákat, az önkontroll esetleges hiányát és bár a kissé elnagyolt főhősök miatt nem túl életszagú, képes hatni a nézőre, feldobni az embert!
próba


Bradley Cooper toronymagasan élete alakítását nyújtja. Lehengerlő a srác, tényleg csak szuperlatívuszokban lehet róla beszélni. Jennfer Lawrence játékát illeték már a zseniális és a középszerű jelzővel is. Akinek ez középszer, azzal nagy bajok vannak, Lawrence kisasszony parádés és fantasztikus partnere Coopernek. Robert De Niro is rég alkotott ennyire maradandót. Nincs túl sok alkalma brillírozni, de akad néhány több, mint hatásos jelenete. Jacki Weaver jól játssza az anyát, de az Oscar jelölést kicsit (nagyon) túlzásnak érzem.



Nem igazán tudtam mire számítsak a Napos oldal esetében, de David O. Russel maradéktalanul felülmúlta önmagát. Összetett, sokszínű, szórakoztató filmet alkotott, egy őrült love story-t, amiben a szerelem szinte végig megmarad a háttérben. A cselekmény hiába kiszámítható, a történet és a karakterek annyira erősek, hogy a film egyszerűen magába szippant. A legjobb az egészben, hogy ezek után talán mi is egy kicsit jobban koncentrálunk arra, hogy megmaradjunk azon a bizonyos napos oldalon.


Összegzés:


Színészek: 10/8,5

Zene: 10/8

Kategórián belül: 10/9


Végítélet: 85%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése